Tuesday, January 18, 2011

!!!!استاد افتخاری

دوستان ! تقاضا دارم نخست به این فیلم که در مورد علیرضا افتخاری تهیه شده و سخت از وی دفاع گردیده خوب دقت نمایید و سپس در قسمت کامنت‌ها مطلب نوشته شده را بخوانید و خود قضاوت نمائید که حقیقتاً واقعیت کجاست ! و چه کسی‌ میتواند خود را از مردم و برای مردم بنمامد!!؟

علیرضا افتخاری چنانچه خود نیز اعتراف مینماید از برآمدگان بعد از انقلاب البته شکوهمند اسلامی در ایران است .... او را بسیاری در موسیقی کلاسیک ایران بعد از استادان شجریان و ناظری میدانند ... در جریانات حرکت بزرگ مردم ایران که به حرکت سبز شهرتیافت و همواره و هنوز ادامه دارد و به نظر نمی‌‌آید که به این زودیها از حرکت باز بایستد ، شاهد بودیم که چگونه جوانان این آب و خاک به فجیعترین شکل به خاک و خون کشیده شده ، دستگیر و در زندانها مورد شکنجه و حتی تجاوز قرار گرفتند که بسیاری از آنها بعد از آزادی به علت شکستگی روحی دست به خودکشی‌ زدند ... با دیدن چنین صحنه و صحنه‌هایی بسیاری از هنرمندان حقیقی‌ این ملت نه تنها سکوت را شکستند که مستقیم بر سر دشمنان این ملت فریاد برآوردند و این عمل ننگ آلود آنان را محکوم نمودند و در این میان دنیا شاهد بود که چگونه ندا‌ها ، سهراب‌ها ، اشکان‌ها و ده‌ها و ده‌ها تن از این جوانان بر آسفالت خیابان‌ها به خاک و خون کشیده شدند ... اما درست در همین زمان این استاد گرانقدر که به قول خود توسط این مردم به این جایگاه رسیده است در یک برنامه آواز خوانی "که حضور در آن برنامه هم سوال بر انگیز است " ناگهان از صحنه فرود می‌‌آید و کسی‌ که فرمان تیر به مردم را داده است آنچنان به آغوش گرفته و غرق بوسه مینماید که حیرت را به اوج خود در چهره ی تماشاگران می‌رساند !! هدف از این کار چه بود ؟ آیا تشکر برای این همه جنایت که این آقای مثلا رئیس جمهوری انجام داده بود ؟ یا تشکر برای اینکه ایشان نام ایران و ایرانی‌ را در جهان به بالاترین پله نشانده است ؟ یا آنکه هدف بالاتر نشستن از آن دو استاد مردمی و پیشرو به کمک نظام و شاخ رئیس جمهوری !! این عمل صورت گرفت ؟
البته اینجا اعلام مینمایم که حمله به دختر ایشان در دانشگاه یا کلا بی‌ احترامی به خانواده‌ ی ایشان به هر صورتی محکوم است !! حتی اگر خانواده ی ایشان از وی دفاع نماید !!... اما هر گونه انتقاد و حمله ی گفتاری و روشنگری به خود ایشان نه تنها آزاد است که بایسته نیز هست!! ایشان اما هنگامی که قدرت بیزاری و انزجار مردم از این عمل خود را دید این سخنان را بیان نمود که در کلیپ بالا شنیدیم ... اما در همان گفتار هم اگر دقت کنیم میبینیم که نه تنها هیچ کلامی از نداها و سهراب‌ها و از جنایات این شخص و این نظام بر زبان نمی‌‌آورد ! که حتی باز او را به عنوان رئیس جمهوری معرفی‌ کرده و عمل خود را عملی‌ ساده مینامد که قصد عرض ادب به رئیس جمهوری مان را داشته است !!!... توجه کنیم که این جوانان و پیران و کودکان درست برای همین جان داده و جان میدهند که بگویند : این آقا نه رئیس جمهوری ما است و نه این نظام نظام مورد دلخواه این ملت !!... یعنی‌ وقتی‌ در سخنان این آقای افتخاری دقت مینمائیم میبینیم که ایشان حتی در پوزش خواهی‌ خود باز این نظام و این آدم را تائید مینماید !!... به همین منظور هم بنده این شعر را برای ایشان گفته و در بعضی‌ سایت‌های انتشار داده‌ام ... دوستان ! بعد از خواندن این مطالب و این شعر قضاوت با شماست ... قضاوت همیشه با شماست !! چرا که شما ملت هستید و این مملکت و این آب و خاک از آن شماست!! پاینده باد مبارزات به حق مردم ایران برای رسیدن به حکومت قانون ... قانون حقوق بشر و قانون انسان

استاد افتخاری!!
یکی‌ را بست بایدش به گاری
که تا مردم بگیرد زو سواری
همانی که به مردم گفت:خاشاک
که تا رویش ببوسد افتخاری

دو صد زخمه به زخم مردمان زد
ز کاری که نمود آن مرد قاری
از این مردم که او را او نموده
کشانده خود به شهر بی‌ وقاری

کنون ملت به سوگ قهرمانان
ز دیده می‌کند خونابه جاری
درون سینه دارد خشم پنهان
چه تبریزی چه رشتی، شهسواری

ولی‌ استاد آواز خوش آواز
چنان معشوقه‌ای سوی نگاری
شتابان میشود تا که به دشمن
دهد صد بوسه با پستی و خواری

ز کهریزک نمی‌خواهد بداند
ز شادیها بگو نه سوگواری
نه از ترانه و سهراب و اشکان
بگو از قدرت و از سرسپاری

که دل از آن شکوفایی بگیرد
نه آنکه روز و شب شیون و زاری
دلش خواهد شود همراه آقا
که آموزد فنون بیضه داری

ز مردم هم نمی‌خواهد بداند
کزو دشمن در آورده دماری
از این پس او ز تاریکی‌ بخواند
به جای خواندن از امیدواری!!
مجید رحیمی ۲۰۱۰/۱۰/۱۶ مونیخ

No comments: