Friday, June 13, 2014

 چرا ایرانی‌ در طول هزار و چهارصد سال حکومت اسلامی هرگز مسلمان نشد؟
همانگونه که نمیتوان کسی‌ را به زور به بهشت فرستاد! 
همانگونه هم نمیتوان کسی‌ را از رفتن به بهشت بازداشت!!
سخنان اخیر سران نظام هر دم بیش از پیش عده‌ی بیشتری از مردم ما را بیدار میسازد که تا بدانند و آگاه گردند و راه خود را خود بیابند و سرنوشت خود را خود بدست بگیرند!!
چرا که این مذهب یا این دین که اینها معرفی‌ میکنند یا ما خود از کتابهای‌ مذهبی‌ و تاریخی‌ میدانیم و می‌خوانیم همین معنی‌ و مفهوم را به ما می‌رساند که این اسلام یا دست کم این اسلامی که اینها از آن حمایت میکنند با هر آنچه که بویی از تمدن بدهد مخالفت دارد!...ما نه تنها این اسلام را نمی‌خواهیم که با تمام قوا در تلاشیم تا این اسلام از این کشور رخت ببندد!! 
اسپانیا توانست بعد از صده‌ها حکومت اسلام بر آن سرزمین، بالاخره این مذهب قرون وسطایی را از کشور خود بیرون براند!!...
ما هم باید بتوانیم! فراموش نکنیم همان دین مدرنی‌ که از چهار هزار سال پیشتر در این سرزمین رواج دارد هنوز تازگی و انسانیت خود را حفظ کرده و تا جهان باقیست انسانها به این قوانین طبیعی و انسانی‌ که زرتشت پیام آور آنها بود وابسته و دلبسته خواهند بود!!
پس اگر قرار است هنوز کشور و ملت ایران دینی داشته باشد بهتر همان که دین و مذهب نیاکانی خود که در کشور خود و با احتیاجات فرهنگی‌ و محیط زیستی‌ خود خلق گردیده‌ را برگزینند!!
من شخصاً به دین اسلام هیچ ارادتی که ندارم بسیار هم مخالف آن هستم! 
چه این اسلام و چه آن اسلام... و حتی معتقدم که ایرانی‌ هرگز مسلمان نشد... البته یک چیز دیگری از اسلام بیرون آورد و خود را اسیر موهومات آن نمود! اما مسلمان نشد...
و اعراب هم برای همین است که ایرانی‌ را دشمن خود میدانند! چرا که ایرانی‌ بساط کاسبی آنها را به هم ریخت! و البته که خود هم اسیر همان جهنم است هنوز... 
اما اکنون زمان رهایی رسیده است... هر کس باید خود بداند!!... 
همانگونه که نمیتوان کسی‌ را به زور به بهشت فرستاد! 
همانگونه هم نمیتوان کسی‌ را از رفتن به بهشت بازداشت!!
مجید رحیمی ۱۳ جون ۲۰۱۴ مونیخ

No comments: