Wednesday, April 17, 2013

       خاتمی می‌‌آید تا آبروی نظام را ببرد! 


خاتمی آید که تا شاید شود بی‌ آبرو    
آن نظامی که برایش خاتمی جان میدهد           
آبروی خود که آن هم در گرو باشد کنون         
از برای آبرو بردن چه آسان میدهد        
گوید او را کودکی ای سید پر زرق و برق          
گفته اند گر آید او بر سفره‌ها نان میدهد
من گرسنه هستم و خواهان باور کردنت     
چون شنیدم خاتمی بر درد درمان میدهد
مادرم در باره ات میگفت اما این عمو    
عاقبت بر " عمر ارزش " فصل پایان میدهد      
او برای همره دشمن شدن با صد فریب     
گر شود لازم عبا، دستار و تمبان میدهد
گفتم این لبخند شیرینش نشیند بر دلم      
گفت اما چشم او آب فراوان میدهد  
گفتم آزادی دهد گر آید او بار دگر
ضرب شصت خود به شورای نگهبان میدهد
گفتم او را باورش باید نماییم زآنکه او        
قول خود را با سند در لای قران میدهد  
گفت فرزندم مرو راه خطای مادرت   
کو به عالم صحبت و صد قول پنهان میدهد  
گفت آنکه آبرو از خود برد فرزند من       
بر من و تو لکه ی ننگی به دامان میدهد          
تا توانی دور شو در زندگی‌ از همچو او         
زآنکه او اجناس خود تنها به نادان میدهد
گرچه سید باشد و از مردم این آب و خاک         
چون رسد وقتش هم اسلام و هم ایران میدهد
         ***          ***          ***
 گفتم اینها را دهد مشکل ندارم لیک گو      
واقعا یک لقمه نان بر بینوایان میدهد؟!! 
مجید رحیمی ۱۷ آوریل ۲۰۱۳ مونیخ


No comments: