Wednesday, April 24, 2013

فائزه هاشمی رفسنجانی‌ پس از آزادی از زندان شش ماهه ی خود و پس از سفری به شمال ایران و سپس به جزیره‌ ی کیش‌ اکنون به لندن میرود ... به راستی‌ چرا ؟
به لندن میرود فائزه خانم      
برای استراحت نزد مادر       
به پشت سر نهاده دختر من        
به زندان اوین صد مشکل آخر       
اگرچه گفته بودم با نگهبان       
کند رفتار خود یکدست با وی       
چنانی که چو فرزندان مردم         
بگویم این سخن را بار دیگر           
ولی‌ هرگز نگفتم که اوین را       
چو کهریزک نماید آن پدرسگ         
که تا مجبور باشد استراحت      
نماید ماه‌ها دردانه دختر         
ولی‌ شکر خدا در انگلستان       
حضور مادرش باشد چو نعمت           
به نزدش میفرستم دخترم را              
ولی‌ گردد دو چشمان خودم تر       
پیامی میفرستم همرهش تا        
بپرسد حل این مشکل حضوری         
چگونه میشود پایان کارم ؟        
به آخر کی‌ رسد دوران رهبر ؟           
چگونه باید از فتنه گریزم ؟      
و یا آنکه بدور از هر هیاهو       
یکی‌ بر میخ و یک بر نعل کوبم ؟          
نمی‌خواهم ببازم اینچنین سر !        
دلم خواهد شود این فائزه جان      
رئیس دولت و جمهور اسلام       
نخستین زن که فرمان مینویسد            
مکن‌ این آرزویم را تو پرپر  !!  
ولی‌ ترسم رسد یک نامه از وی     
که در آن انگلیسی کرده بلغور   
و مهدی نامه را خواند که گوید :       
چه می‌پرسی‌ مدام از ما تو اکبر ؟         
مگر در گفتگو با تو نگفتم      
تمام ماجرا را در دو جمله ؟       
صدایت را ز گوشی می‌شنیدم        
که گفتی‌ ماده است این ننه یا نر ؟ 
برو حالا بکن فکری دوباره        
به گفتاری که با تو گفته بودم      
بکن دقت به هر حرف و کلامم           
که آن را بازگویی جمله از بر !!
مجید رحیمی ۲۴ آوریل ۲۰۱۳ مونیخ  

No comments: