Sunday, December 23, 2012

فردا مسیح به دنیا می‌‌آید! 
اما روایت‌ها گوناگون هستند .... 
جایی‌ می‌خوانیم که مسیح در تابستان پا به هستی‌ نهاده است و جای دیگری میبینیم که اصلا تا سیصد سال پس از مجودیت دین مسیحیت کسی‌ نمیدانست که مسیح کی‌ بدنیا آمد و کی‌ از جهان رفت !... 
و اما در کتاب تولدی دیگر اثر زنده یاد دکتر شجاع الدین شفا می‌خوانیم که این جشن دسامبر که امروزه میلیاردها انسان در سرتاسر جهان آن را جشن میگیرند و زادروز مسیح میخوانند در حقیقت میلاد میترا پیام آور مهر و دوستی است!
 که وسعت آن از سرزمینهای خاورمیانه و شرق که مرکز آن ایران بوده به جهان غرب یعنی‌ روم و سپس به سرتاسر اروپا نیز کشیده شده است.
و در سال سیصد بعد از مسیح تازه پس از آنکه روم این مذهب را پذیرفت یک جابجایی بزرگ صورت گرفت و فقط اشخاص و فیگورها با نامها و افراد جدید تعویض شدند و تقریبا قصه آن چیزی شد که ما امروز در جهان شاهد آن هستیم !
--------------
اما همه ی اینها به یک طرف و پیام این افراد به طرف دیگر ! 
که اصلا برای چه آمدند و چه میگفتند؟! 
میترا که از مهر و خورشید میگفت و مسیح هم که پیامبر دوستی است و همواره صلح را ترویج میکرد، پس بیاییم به پیام آنها گوش فرا دهیم که چه میگفتند!
 و آنچه را که خصلت انسانی‌ ما می‌پذیرد به آغوش جان و روان خود بگیریم و صلح را جان ببخشیم و دوستی و روشنی و مهر را نیرو دهیم و در پس این دیوار بلند دوستی و مهر و صلح زندگی‌ را به زیبایی سپری نماییم و به سوی تکامل پیش رویم !! 
این رسالت و وظیفه ی انسان است ..... 
حال اگر کسی‌ به شکل انسان بر این سیاره ظاهر شد ولی‌ درون خویش را از وجود اهریمن پاک نکرد و نهایت مرید و بنده ی اهریمن گشت باید که رسوایش سازیم و به همگان بگوییم که در وجود این شخص اهریمن آرمیده است تا همگان بر آن آگاه گردند !! 
تاریخ از وجود این اهریمنان در تقریبا همه ی سرزمینهای جهان خبر میدهد ! پس باید آگاه باشیم که تا دوباره و دوباره اسیر این اهریمنان با هر شکل و آرمانی‌ نگردیم .... 
آگاه باشیم و دیگران را هم بیدار سازیم ! چرا که نمیتوانیم به تنهایی این راه پر خطر و پر ماجرا‌ را برویم  ... 
اما هنگامی که همه با هم قدم به این راه زیبا یعنی‌ دوستی و مهر می‌نهیم ، میبینیم که نه تنها این راه چه آسان میگردد که زندگی‌ نیز زیبا میشود ! و آنگاه است که آفریدگار را ستایش می‌کنیم برای آفریدن ما و نه چون امروز میهنمان که جوانان آرزوی مرگ خویش را مینمایند !!! 
همنوع ، 
هم باور ، 
هم آرمان و 
هم رزم برخیز و برای رسیدن به انسانیت و قله‌های مهر و دوستی قدمی‌ بردار و از خود بیآغاز .... 
دوستی و مهر همیشه پیروز است ! اما اگر تو هم میخواهی‌ شاهد آن روز باشی‌ .... باید برخیزی و وظیفه ی خود را به انجام برسانی !! 
اگر به آن قله رسیدی که آزادی و اگر در راه این هدف مقدس و انسانی‌ جان دادی که آزاده و آزادتری !! به خود و آرمان خود خیانت نکن ....
پیروز هستی‌ هنگامی که برخیزی و پای به راه در نهی تا به قول عطار که میگوید: 
تو پای به راه در نه‌ و هیچ مپرس 
خود راه بگویدت که چون باید رفت !! 
خواهی‌ دید که راه چگونه خود را به تو نشان خواهد داد تا چگونه به هدف برسی‌ .... به امید و آرزویت خیانت نکن ! 
میلاد میترا یا مسیح یا بهتر بگوییم زادروز مهر و خورشید و دوستی را 
آنهم در میانهٔ ی سرما و یخبندان !! 
شادباش میگویم و آن را به فال نیک‌ میگیرم .... 
مجید رحیمی ۲۳ دسامبر ۲۰۱۲ 
( دو روز بعد از نابودی جهان ) مونیخ 
www.majidrahimi.blogspot.com 

No comments: