Tuesday, May 6, 2014

پوتین، ناپلئون پوشالی قرن ما!
ماجرای اوکراین اوج فضاحت دولت و شخص پوتین را به نمایش میگذارد، 
و بدتر از آن اینکه ضعف یک ابرقدرت پوشالی را به جهان مینمایاند، چرا که اگر این کشور ابرقدرت می‌‌بود اصلا دیگر احتیاجی‌ به این نداشت که خود با این همه دروغ‌های مبتدی وارد یک ماجرای بسیار خطرناک شود!!... 
این سخن را به دو دلیل میگویم! نخست آنکه اگر دولت روسیه موفق به از هم پاشیدن اوکراین و سپس تصاحب آن نگردد که آن‌زمان حتی در چشم مؤمن‌ترین دوستانش هم دیگر آن ابرقدرت خیالی نخواهد بود و تشت رسواییش از بام خواهد افتاد و با شورش مردم آن کشور دولت پوتین سقوط کرده و دولت جدید مجبور به هر سازشی با غرب خواهد بود!!
و اما اگر شخص پوتین و دولتش موفق به تصاحب اوکراین بشوند، آنگاه میلیون‌ها دشمن را به درون خانه برده‌اند که تا سالیان یا شاید ده‌ها سال هر ساعت یکی‌ از این دشمنان که مانند بمب ساعتی‌ با یک دنیا کینه نسبت به این دولت و این سرزمین در آن کشور زندگی‌ میکنند دست به انفجار خود میزنند و ناآرامی در روسیه بیش از پیش میگردد...
از سوی دیگر با این کار پوتین کشورهای اروپایی و به ویژه آلمان که بزرگترین مشتریان نفت و گاز این کشور هستند با تمرکز بر پیدا کردن راه حلی‌ برای خروج از این وابستگی بیش از پیش به این کشور، در حقیقت آن پوسته‌ی وحشت را از خود میشکنند و دیگر وحشتی از آن روز مبادا که تا چند ماه پیشتر داشتند را ندارند!! 
در حقیقت پوتین که معروف به یک سیاستمدار کارکشته و با تاکتیک است با عمل خود خود را کیش‌ و مات میسازد و ابهت نیمبندی را هم که دولت و کشورش در جهان داشتند را نابود میسازد!!
پر واضح است که نمیتوان تمام ملت روس را چنین پنداشت، اما در کل اگر نه همه ولی‌ اکثر کشورهای جهان از دولت و ملت روس به نیکی‌ یاد نمیکنند! و اگر در کشورهای توریست پذیر میهماندار آنان میگردند فقط به خاطر پولی‌ است که آنها با خود وارد آن کشورها میسازند، 
اما با روکود اقتصادی این کشور که از هم اکنون آغاز گردیده است، میبینیم و شاهد خواهیم بود که در آینده‌ای نه چندان دور روسیه و ملت آن دوباره به انجماد دوران جنگ سرد بازگردند، و اگر در آن زمان به عنوان ابرقدرت دست کم با ده‌ها کشور هم پیمان در ارتباط بود، امروز آن کشورها نیز دیگر در این انجمن و اتحادیه نیستند و روسیه میماند و چند کشور که دولتشان از سر بدبختی چاره‌ی دیگری جز پابوسی پوتین و دولت آن را ندارند! مانند ایران و سوریه!!
پوتین سخت فریب آن را خورد که گمان کرد اکنون به وصیت سیاسی تزار جامه‌ی عمل پوشانده و امروز او نه تنها دست به خلیج فارس رسانده که شاه این منطقه شده است!... پایان پوتین را چیزی شبیه به صدام یا قذافی میتوان دید! 
و یا در حالت بهترش ناپلئون پوشالی قرن ما خواهد بود!
مجید رحیمی ۶ می‌‌۲۰۱۴ مونیخ 

No comments: