Saturday, October 27, 2012


گفتگوی پسر افغان با سرباز آمریکایی‌ !!
سلام  ای مرد دارای مسلسل     
خدای آتش و ماشین مشعل      
بگو با بودنت در این حوالی      
چگونه مشکل نان میکنم حل ؟   
تو اینجائی و ما در وحشت هستیم      
در خانه به روی کس نبستیم      
چرا که خانه ی ما در ندارد     
و ما بر آسمان بگشوده دستیم        
پدر در مزرعه پا جا گذاشته       
و رفته زندگی‌ را وا گذاشته      
یکی‌ میگفت جرمش بوده تنها     
به یک از مین هاتان پا گذاشته    
کنون با مادرم همراه خواهر        
منم در آرزوی روز بهتر        
که در آن نشنوم سارای کوچک        
ز کمبود دوا  گردیده پرپر         
پدر وقتی‌ که اینجا بود میگفت         
ز پول این مسلسل سه چهار جفت          
بگیرد گاو و گوسفند و الاغی      
عجب بر دوشتان باریست هنگفت!   
ز تو دارم یکی‌ خواهش ساده      
ز شیر گاو بر دوشتت به من ده‌‌‌       
کمی‌ تا بهر این بیمار خواهر           
برم ، وانگه شوم تو را چو برده !        
نمی‌خواهم چو سارا گردد اویم         
که بی‌ خواهر نمیخواهم برویم         
برون از آن خرابه آمدم تا    
برایش نان و آبی‌ را بجویم 
تو اینجا آمدی تا آنکه دشمن      
شود بیرون از این استان و میهن      
نمیدانم که بوده خصمم اما     
بدانم که چه آمد بر سر من !!  
تو گر خواهی‌ زنی‌ آتش به جانم   
بزن تا بعد از آن خواهر نمانم     
سوالی دارم اما گر بدانی      
چه میشد گر نبودی پشتبانم ؟ 
مجید رحیمی ۲۷ اکتبر ۲۰۱۲ مونیخ  
www.majid rahimi.blogspot.com 

No comments: