Friday, January 6, 2012

دیدم بعضی‌ از دوستان در جای جای صفحه‌هات فیسبوک از اینکه این روز پدر با روز تولد علی‌ امام اول شیعیان همراه است بسیار خشمگینند!
گمان کردم شاید بد نباشد که این مطلب را یادآور شوم که ما در تاریخ دو علی‌ داریم! 
یکی‌ همین علی‌ است که می کشت و چون چانه‌ای از لک و پیس مانند پوزه‌ی شیر داشت او را علی‌ اسد 
(علی‌ شیر) مینامیدند که به قول بیهقی چهل سال شمشیر از دست حضرتش نیفتاد!... 
اما یک علی‌ دیگری هم داریم که انسانیت را به اوج خود رسانید و مردانگی را به تمام!.. ما اما در طول تاریخ از این علی‌ دومی بسیار بار شنیده و عاشق او شدیم که البته این شخصیت زاده‌ی بزرگان ایرانی‌ بود که با حمله‌ی اعراب به ایران و خطر از میان رفتن این ارزش‌های انسانی‌ و زرتشتی آنها سعی‌ برآن نمودند تا هر آنچه که زیباست چون مدالی بر سینه‌ی علی‌ بیاویزند! تا مردم عادی که سخنان اعراب را باور کرده بودند با شنیدن این سخنان از زبان علی‌ سعی‌ بر حفظ این ارزش‌ها به عنوان ارزش‌های دینی بنمایند!...
این علی‌ دومی هرگز وجود خارجی‌ نداشت!!  

این همان ذوالفقار است ! شمشیر امام اول شیعیان "علی‌ "،،،، که در مورد وی و شمشیرش تاریخدان بزرگ ابوالفضل بیهقی مینویسد : شمشیر چهل سال از دست حضرت نیفتاد !!
همه میدانیم که بیش از همه نیاکان من و شما توسط این شمشیر به خاک و خون کشیده شدند ، چرا که نمی‌خواستند از اعتقادات مذهبی‌ ، ملی‌ و انسانی‌ خود دست بکشند ! نمی‌خواستند فرهنگ و باور بیگانگان را بپذیرند و بنده ی مشتی بیابانگرد شوند که بجز کشتن ، غارت ، تجاوز و نابود ساختن چیزی در سر نداشتند !!
آری این همان شمشیر است که بعضی‌ از هم میهنان ما ندانسته نام فرزندان خود را از آن گرفته اند ! ذوالفقار !!! آیا میتوان نام آلت قتاله‌ای به روی کسی‌ گذاشت ؟ آن هم آلت قتاله‌ای که مادران و پدران همین کودک با آن به قتل رسیده اند !!،،،،
حقیقتا چگونه افتخار یک مذهب که خود را رهایی بخش می‌نامد و می‌خواهد آزادی به همراه بیاورد ، میتواند شمشیر باشد ؟
بخشی از نوشته‌هایم در ماهنامه ی آشنا که در سال ۲۰۰۳ منجر به تعطیلی این ماهنامه شد !!
 می‌بینید آزادی بیان تا کجا و تا چه حد در جهان شناخته شده است ؟

No comments: