Wednesday, July 11, 2012



آقای کوفی عنان!
صلح میان دولت خونخوار و ملت به فغان آمده معنی‌ ندارد !!
------------------------------
آیا این فرستاده ی ویژه ی سازمان ملل که خود نیز روزگاری نه خیلی‌ دور ریاست آن را با عهده داشت ، ذات جمهوری اسلامی را نمی‌شناسد ؟ و نمی‌داند که این نظام برای بقای خود از گفتن هیچ دروغی پرهیز نمیکند و هیچ تقیه‌ای را آنقدر زشت نمی‌داند که از آن برای برتری خود سود نجوید و رنگ اسلامی و الهی بر آن نزند و به بالاترین قیمت به جهان نفروشد ؟
کوفی عنان رئیس پیشین سازمان ملل که اکنون به عنوان فرستاده ی ویژه در حل مشکل سوریه ماههاست که از این کشور به آن کشور در حرکت است چند روز پیشتر در تهران و نزد آقایان اسلامی حضور داشت و گویا به آنان هشدار داده است !!
تلاش‌های کوفی عنان برای من کمی‌ غیر قابل لمس است و بیش از آن استراتژی و تاکتیک اوست که مرا به اندیشیدن به این سؤال وامیدارد که آیا تمام این تلاش‌ها فقط برای نجات جان مردم این کشور است ؟ پس ماجرای کشته شدن آن بیش از ۱۷ هزار نفری که فرمانده ی قاتلانشان همین آقای بشار اسد است چه میشود ؟
ملت سوریه مانند ملت ایران و مانند هر ملت دیگری این حق را دارد که در هر زمانی‌ قصد تغییر دولت و نظام اداری کشور خویش را طلب نماید و دولتمردان خطاکار را به دادگاه بکشاند ! حتی اگر آن عده‌ای معترض بسیار اندک باشد و یا به قول رئیس جمهوری کشور امام زمان خس و خاشاک باشد ! که البته منظور آقای احمدی نژاد تمام ملت ایران بود و نه عده‌ای اندک !!        
این روند در تمام کشورهای آزاد جهان یک اصل پذیرفته شده است که باید به درخواست معترضین رسیدگی نمود .... و حالا ماههاست که در کشور سوریه ملت این کشور برخاسته و می‌خواهد صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برساند ! در آغاز مانند هر اعتراضی این حرکت بسیار آرام و مسالمت آمیز بود و فقط به صورت یک درخواست و خواهش از نظام خواهان تغییر بعضی‌ از موارد در اداره ی کشور بودند که با مشت آهنین و تا دهان مسلح سربازان حکومت بشار اسد روبرو گردید .
با بکار بستن خشونت توسط حکومت بشار اسد ملت قهرمان سوریه راه اعتراض خود را به گونه‌ای که نظام می‌پسندید تغییر داد و با پیوستن برخی‌ از افراد میهن پرست ارتش به صاف ملت جبهه‌ای مستحکم در برابر کشتار روزانه ی این نظام جنایتکار ایجاد نمود و تازه در این زمان بود که جهان نگاهی‌ به این اعتراضات و این کشتار هدیه کرد و تازه آن زمان بود که جهانیان برای نجات ملت قهرمان سوریه دست به اعتراض بر ضد این نظام خونخوار زدند.
و حالا شخصی‌ به نام کوفی عنان به راه افتاده است تا طرحی از پیش شکست خورده را با التماس و پرداخت باج به نظام‌هایی‌ شبیه به همان نظام بشار اسد به عنوان طرح صلح به ملت سوریه اجحاف نماید !
حقیقتا چرا هیچکس از خود نمیپرسد تغییر یک نظام که فقط و فقط حق آن ملتی است که در آن سرزمین زیست می‌کند چه ربطی‌ به احمدی نژاد یا پوتین یا هر بی‌ سر و پای دیگری دارد ؟
این به در و دیوار زدن‌های این آقای عنان که در حقیقت باید فقط و فقط با ملت سوریه گفتگو نماید در این کشور و آن کشور برای چیست ؟
دیر یا زود این نظام مانند هر نظام خونخوار دیگری در جهان چاره‌ای جز فرار نخواهد داشت ، چرا که ملت همیشه ماندنی و بیشمار است ! حال این آقا به جای گفتگو با ملت سوریه ، مخالفان درون این کشور و موفقان این نظام با چه کس یا کسانی‌ به پای میز گفتگو می‌نشیند ؟


نه استراتژی و نه تاکتیک ایشان هیچکدام نه تنها قابل قبول افکار ملت سوریه و ملتهای آزاد جهان نیست که این راه پیشاپیش شکست خورده است و کسی‌ برای آن تره هم خرد نمیکند.
آقای عنان باید بداند که رفتنش به ایران آن هم در این زمان حکم وامی را دارد که سران جمهوری اسلامی شبانه روز در آرزوی دریافتش بودند! و حالا ایشان نه تنها کسانی‌ که خود باعث نیمی از بدبختی ملت سوریه هستند را در این طرح شرکت میدهد که خود نیز به تهران میرود و با آقایان صالحی و جلیلی به گفتگو می‌نشیند ! خنده دار نیست ؟ در صورتی که خود آنها هم اسیر همین مشکلاتی هستند که امروز در سوریه شاهد آن هستیم ... سوال من از آقای عنان این است که آیا بایست کاری که با ملت ایران در حرکت بزرگ آزادیخواهی شد هم امروز با ملت سوریه انجام بگیرد و ایشان برای دانستن بعضی‌ موارد و راه حل‌های این کار به تهران سفر کردند ؟
یا آنکه ایشان تهران را پایتخت سوریه میدانند و به دولت مرکزی برای دادن تغیراتی‌ به نفع ملت سوریه که یک از استانهای ایران است مراجعه نمودند ؟
حقیقتا رفتن عنان به تهران برای چه بود ؟   
سخنگوی کاخ سفید جی کارنی در واکنش به سفر آقای عنان به ایران به درستی‌ گفته است که: "من فکر نمی کنم کسی با قیافه جدی بتواند ادعا کند که ایران نقش مثبتی در رویدادهای سوریه داشته است."
این حرف معنی‌ بسیار زیادی دارد و یک پیام به آقای عنان که بایست به زبان همان احمدی نژاد به ایشان حالی‌ نمود آقا جان آب را بریز آنجایی‌ که میسوزد !! عنان جان درد جای دیگریست و چاره هم همانجاست .... خواهشاً با نام طرح صلح رود آزادیخواهی ملت سوریه را به بیراهه نکشید .... هم ملت سوریه میداند چه می‌خواهد و هم با تمام توان به طرف خواسته ی خود در حرکت است ... چه آن پوتین پدرسگ و چه این احمدی نژاد و یا آن خامنه‌ای یا آن چهار تا و نصفی چلغوز که خودشان کمتر از بشار دستشان به خون ملت خویش آغشته نیست اگر میتونستند کاری مثبت انجام دهند برای مردم سرزمین خود انجام میدادند ! اینان جز کشتن و تجاوز و دروغ چیزی نمیدانند ! آقای عنان خود را به این منجلاب و این مثلث شرارت وارد نکنید و اگر واقعا قصد کمک به ملت سوریه را دارید به درونشان بروید و همگام با آنان به روند رسیدن به آزادی و صلح کمکشان کنید ! 
غیر از این صلح میان دولت خونخوار و ملت به فغان آمده معنی‌ ندارد !
مجید رحیمی ۱۱ جولای ۲۰۱۲ ناکجا آباد 

No comments: