Wednesday, August 20, 2014

اعتراضات استثنایی‌ دولت ایران!
مگر خون ایرانی‌ با ایرانی‌ فرق دارد؟
واقعا آخرین باری که دولت ایران برای یک شهروند زندانی خود در یکی‌ از کشورهای جهان وکیل استخدام کرده است کی‌ بود؟؟؟ 
که برای آقای خاکی وکیل! آن هم وکیل مجرب استخدام می‌کند!!
--------------------
وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است که در ارتباط با مرگ یکی از اتباع خود در زندان، سفیر فیلیپین در تهران را فراخوانده است.
براساس اعلام وزارت امور خارجه ایران، ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران، صبح روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد، در ارتباط با مرگ پرویز خاکی، شهروند ایرانی زندانی در فیلیپین "به شدت" به ادوارد منز، سفیر فیلیپین در تهران اعتراض کرده است.

پرویز خاکی در زندانی در مانیل به سر می‌برد و گزارش‌های مربوط به درگذشت او روز دوشنبه، ۲۷ مرداد، منتشر شد. او بیش از دو سال پیش، به درخواست آمریکا و برای استرداد به آن کشور در فیلیپین بازداشت شده بود.
مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این، در واکنش به مرگ آقای خاکی گفت که آن وزارتخانه در بیش از دو سال گذشته، با "اقدامات لازم" از جمله استخدام وکلای مجرب، مانع استرداد او به آمریکا شده بود.
--------------------
چرا با وجود اینهمه زندانی ایرانی‌ در بسیاری از کشورهای جهان، که در بسیاری موارد نیز با آنها بد رفتاری میشود، دولت ایران فقط در مواردی بسیار نادر صدای اعتراض خود را بلند میسازد؟

آیا با دیدن چنین تبعیضاتی نباید این شک را به دل‌ راه داد که این نظام و این دولت فقط صدای اعتراضش برای افراد خود و خودیها بلند میشود والا غیر؟

پس وقتی‌ که چنین است چرا دولت ایران اینچنین بزور دگنک می‌خواهد به جهان ثابت کند که این افرادی که دولت صدای اعتراضش را برایشان بلند میسازد اصلا هیچ رابطه‌ای هم با نظام و دولت ندارند! حتما می‌خواهد بگوید: حتی اینها مخالفان دولت اسلامی هم بوده و در راهپیماییها و اعتراضات گسترده بر ضد دولت شرکت میکردند! اما چون ما ایرانی‌ دوست و انسان دوست هستیم این است که نمیخواهیم حتی کوچکترین بدرفتاری با مخالفان ما گردد!...
به این باید گفت: آخر دموکراسی اسلامی!!
آقا ما هم بریم زندانی یک کشور جهان سومی بشیم که دولت ایران از ما هم دفاع بکنه! وگر نه الان که اصلا دلش نمیخواد سر به تن ما باشه!!  
آیا همین اعمال و کارهای اضافه کاری این باور را به ذهن‌ها نمینشاند که دقیقا این افراد ماموران این دولت و این نظام بوده و به همین خاطر هم اینگونه از آنان حمایت میگردد و برایشان خرج‌های آنچنانی‌ میشود تا آن دیگرانی که هنوز در فعالیت هستند بدانند و باور کنند که در صورت دستگیریشان دولت ایران تمام و کمال پشت آنان است؟
آقای خاکی متهم بود که برای چندین سال، به دنبال صادرات غیرقانونی موادی بوده است که قابلیت استفاده در سانتریفوژهای هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم دارند. از جمله دادگستری آمریکا او را کلیک متهم کرده بود که در سال ۲۰۰۸ میلادی قصد داشته است برای مشتریان خود ۲۰ تن فولاد سی-۳۵۰ از آمریکا بخرد و آن را از طریق یک شرکت چینی به ایران صادر کند. 

No comments: