Sunday, January 12, 2014

آه ای شهر من

آه ای شهر من!!

چند هفته پیشتر دوست عزیزم نغمه از تهران این عکس خاطره انگیز از این شهر را روی دیوار فیسبوک خود قرار داده بود که دیدن این عکس مرا به خاطرات دور برد و قطعه‌‌ شعری را در من روان ساخت ... 
دوست دیگری از استرالیا که در کار هنر نوازندگی و آهنگسازی است این شعر را دید و پسندید و برایم پیغام داد که می‌خواهد روی آن آهنگی بسازد... 
جالب اینجاست که تمام این ماجرا‌ به یک ساعت هم نرسید... 
و حالا این آهنگ به صورت ماکت آماده شده است که امروز برای نخستین بار آنرا شنیدم و پسندیدم... 
حال قرار است تا پس از کمی‌ ریزه کاری یا به قول حافظ بزرگ " نگین کاری " برای ضبط نهایی‌ به استودیو رفته و پس از آن مراحل ساخت کلیپ را آغاز نماییم 
و آنگاه آنرا با عشق تقدیم شما عزیزان خواهیم نمود... 

آه ای شهر من، ای شهر دود و خاطره    
یاد تو در آخرین نگاه من خواهد ماند      
تو بمان جاودان و شاد کن آینده را        
تا نگویم مادری فرزند خود از دیده راند  
         
تو بمان با آنهمه خوبی که داری در نهان         
همره دود برون کن زشتی دوران را        
باشم اندر این جهان یا آنکه باشم در سفر       
بشنوم از شادیت گر، شاد سازی جان را 

شاد زی با تندرستی شاد کن ایمان را!       

شاد باشم گر ببینم شادی تهران را!.. 
مجید رحیمی ۱۳ نوامبر ۲۰۱۳ مونیخ

No comments: