Thursday, January 24, 2013

   ماهنامه چراغ  
من برای جنگ با تاریکی‌ شمشیر نمیکشم ! بلکه چراغ می‌‌افروزم !!!
خدمت همه ی سروران و دوستان عزیزم، 
چه آنها که سادات دیدار حضوری‌شان را داشته‌ام و چه آنهایی که شادی دیدارشان و آشنایی حضوری با آنان را در دل دارم ... با یک خبر تازه خدمت می‌رسم و آن هم این است که تا پیش از نوروز ماهنامه چراغ متولد میشود ...
سخت در تلاشیم تا این ماهنامه آنی‌ شود که شما می‌پسندید ....
 به یاری تک‌ تک‌ شما دوستان خوبم نیازمندم ... نیازی که اگر نباشد دیگر چیزی به نام هم میهن و ملت نمیتواند وجود خارجی‌ داشته باشد!
کسانی‌ که این بنده را از نزدیک و دور می‌شناسند ، میدانند که سالهاست که در این وادی قدم برمیدارم چه آن زمان که با فصلنامه ی ادبی‌ کاوه در شهر مونیخ که به همت شادروان دکتر محمد عاصمی انتشار میافت همکاری داشتم و چه بعد از آن در همکاری با کیهان و نیمروز و دیگر نشریات چاپ اروپا و آمریکا در تلاش بودم و باز چه بعد از آن که برای نخستین بار در مطبوعات فارسی‌ نام پر مسما و زیبای آشنا را بر ماهنامه ی   چاپ مونیخ انتخاب کردیم که اکنون یعنی‌ بعد  از به تاریخ پیوستن آن ماهنامه دو نشریه با این نام در اروپا و آمریکا به چاپ میرسند ...
و اکنون  " چراغ " که در این دوران تاریک احتیاج آن سخت محسوس است ... این ماهنامه اجتماعی ، ادبی‌ و فرهنگی‌ ، سیاسی و تاریخی‌ خواهد بود که نوشتار بزرگانی که حرفی‌ برای گفتن دارند را در خود جای خواهد داد ....
شما عزیزان ، دوستان و سروران ارجمندم ، هر کمکی‌ با هر مبلغی که بتوانید به این نوزاد تازه متولد شده بنمایید این مهم را ثابت کرده اید که مهم مبلغ نیست ! بلکه آن انرژی مثبت و نیروی زیبای حس یک ملت بودم و هم زبان و هم فرهنگ بودن را  از قلب میهن دوست و خواهان فرهنگ خود ساطع می‌کنید که تا این اموج به قلب دیگری برسد که تا اینچنین همه با هم احساس نماییم که یک ملت و هم قبله و هم قبیله‌ هستیم!!
 قبیله‌‌ای که به دنبال رهایی میهن از این شب سیاه است ... به دنبال آزادی و ارزش انسان است ... به دنبال روشنگری و با صدای بلند اندیشیدن است ...
دوستان این ماهنامه را دست تنها نگذارید که بی‌ شما توان رفتنش برای من و دوستانم برای دراز مدت میسر نخواهد بود .... جمله ی بالا را که از زرتشت نازنین است تکرار می‌کنم و شما را به اندیشه و احساس قلب خود میسپارم ....
من برای جنگ با تاریکی‌ شمشیر نمیکشم ! بلکه چراغ می‌‌افروزم !!!
دوستدار و مخلص همه ی شما مجید رحیمی ...
آدرس میل ماهنامه ی چراغ را نیز در پایین مینویسم تا خبرهای همیاری و زیبای خود را به دست من و همکارانم برسانید ....
با مهر به تک‌ تک‌ شما نازنین نان
cheraghmagazin@gmail.com

No comments: