Friday, October 17, 2014

مژده‌ به عزیزان هم میهن میهندوست و فرهنگپرور!

در شهر مونیخ آلمان 
دوّمین ماهنامه‌ی فارسی‌ زبان پا به هستی‌ مینهد، نخستین آن ماهنامه‌ی آشنا بود که بیش از یک دهه پیشتر در همین شهر به عنوان نخستین مجله‌ی ایرانی‌ به دست چاپ سپرده میشد و در بسیاری از کشورهای جهان بدست هم میهنان و هم زبانان میرسید...
البته فصلنامه‌ی کاوه که به همت شادروان دکتر محمد عاصمی در همین شهر به چاپ میرسید و بیش از چهل سال نیز با تلاش و فداکاری او پای بر جا بود، در حقیقت به همت دو بزرگمرد یعنی‌ محمد‌علی‌ جمالزاده و محمد‌حسن تقی‌ زاده در نود سال پیشتر در شهر برلین متولد شده و بعد از یک وقفه توسط عاصمی به شهر مونیخ نقل مکان داده شده بود، و اگرچه در این شهر بدست چاپ سپرده میشد اما اصالتاً مونیخی نبود.
و اما این ماهنامه‌ی "دیگه چه خبر؟" که چون خواهر یا برادر بزرگتر خود توسط بنیاد آشنا بدست چاپ سپرده میشود از نوروز ۱۳۹۴ در همه‌ی شهرهای ایرانی‌ نشین اروپا و بعضی‌ از شهرهای آمریکا، کانادا، استرالیا و ژاپن در دسترس هم میهنان قرار خواهد گرفت... این ماهنامه را از سوپرمارکتهای ایرانی‌ شهرتان بخواهید و اگر آنها این ماهنامه را نمشناسند آدرس اینترنتی آن را به آنها بدهید و اینچنین همیار فرهنگی‌ برای ایجاد ارتباط و بوجود آمدن نیروی فرهنگی‌ ملی‌ شوید، چراکه فرهنگ فقط توسط مردم پایدار میگردد، البته فرهنگ سازان اجتماع نه همیشه اما در اکثر موارد نخبگان هستند ولی‌ همین نخبگان بی‌ همیاری و کمک مردم مانند زمردهایی خواهند بود که در نهانهخانه هر سرزمین پنهان میمانند تا کس یا کسانی‌ آنها را کشف نموده و به دست صاحبان اصلی‌ آن یعنی‌ مردم نسلهای آن سرزمین بسپارد... پس بخواهیم در هر کجای جهان که هستیم این ریشه‌ی فرهنگی‌ و ملی‌ خود یعنی‌ زبان را رونق دهیم و در شکوفایی هرچه بیشتر آن بکوشیم.
یکی‌ دیگر از وظایف ماهنامه‌ی دیگه چه خبر؟ معرفی‌ استعدادهای جوان است که باز این مهم به سوی تک‌تک شما عزیزان بازمی‌گردد تا با معرفی‌ این جوانان باعث ایجاد موقعیت همکاری برای شکوفایی آنها گردیم، آنها را به این ماهنامه معرفی‌ کنید تا ما بتوانیم آنها را به ایرانیان دور افتاده از هم بشناسانیم.
طنز و خنده در این ماهنامه جای ویژه‌ای دارد که در هر شماره سعی‌ می‌کنیم فرهنگ "با هم خندیدن و نه به هم خندیدن" را بیاموزیم و آن را ترویج دهیم.
سایت دیگه چه خبر؟ که از هفته‌ی آینده برای بازدید عموم آزاد میگردد محل دید و بازدید است که شما علاوه بر دیدن و خواندن فیلم و مطلب و خبر میتوانید نظرات خود را هم با ما و دیگر خوانندگان این سایت در میان بگذارید.
خلاصه آنکه ما گمان کردیم این سایت و این ماهنامه را در میان خود کم داریم و برخاستیم تا بتوانیم ذره‌ای هرچند کوچک در این راه ارزشمند و فرهنگساز ومیهنی باشیم، چراکه روشنگری روح هر اجتماع سالم است...
ما می‌خواهیم در اجتماع سالمی زیست کنیم و این محیط را برای آیندگان سالم‌تر سازیم!...
به حمایت و کمک شما احتیاج داریم و روی آن حساب می‌کنیم...
دستتان را از راه دور میفشاریم و صمیمانه مقدمتان را به این سایت و این ماهنامه خوش آمد میگوئیم و سعی‌ می‌کنیم دست کم هر ماهه در شهر مونیخ یک برنامه‌ی فرهنگی‌ یا هنری داشته باشیم که با دعوت از هنرمندان و شعرای سرزمینمان هم میهنان را بگرد هم آورده و گزارش آن را اینجا به هم میهنانی که در سالن حضور نداشتند تقدیم نماییم...
با مهر و ارادت تیم بنیاد آشنا و
ماهنامه‌ی دیگه چه خبر؟ مونیخ
www.digeh-che-khabar.com
-----------------------------
https://www.facebook.com/pages/Digeh-Che-Khabar-دیگه-چه-خبر/883263155019483

No comments: