Tuesday, March 4, 2014

یانوکوویچ وطن فروش و پوتین احمق!
و رابطه‌ی بحران اوکراین با ایران!
زمانی‌ که شبهه‌ جزیره‌ی کریمه که از سوی دولت کمونیستی شوروی به کشور متحد خود اوکراین بخشیده میشد، در سر هیچکس نمیگنجید که فقط چند سال بعد این ساختمان عظیم اتحاد جماهیر شوروی (دست کم به ظاهر) چنان فرو بپاشد و احمقی به نام ولادمیر پوتین با شخصیتی‌ شبیه به استالین بر اریکه‌ی قدرت بنشیند و برای رسیدن به آرزوهای لبریز از تنفر خود دست به هر حماقتی بزند!
با جدا شدن اوکراین از جماهیر فرو پاشیده‌ی شوروی، قراردادی میان این دو کشور بسته شد که روسیه اجازه داشته باشد تا پایگاه نظامی خود را در این شبهه جزیره‌ حفظ نماید و این قرارداد در سال ۲۰۱۲ مجددا تمدید گشت که تا سال ۲۰۴۲ ادامه خواهد یافت!
این قرارداد را همین یانوکوویچ میهن فروش و مددف یعنی‌ ماریونت پوتین که در آن زمان پست پوشالی ریاست جمهوری روسیه را تصاحب کرده بود امضا کردند. و امروز آقای پوتین به استناد به همان قرارداد نیروی نظامی خود را به سوی این شبهه جزیره‌ و به سوی کشور اوکراین گسل داده است!
و اما این موجود یعنی‌ ویکتوریا یانوکوویچ که زمانی‌ محبوب ملت اوکراین بود به سادگی‌ میتوانست از این فضای بهاری که در دوران ریاست جمهوری او بوجود آمده بود به نفع ملت اوکراین و به نفع خود استفاده نماید و خود را قهرمان ملی‌ این کشور برای همه‌ی دورانها به تاریخ بسپارد! 
چرا که اوکراین بهترین راه انتقال گاز از روسیه به اروپای مرکزی است و یکی‌ از دلایل اهمیت اوکراین برای پوتین همین امر بوده و هست که تا هر وقت هوس گوشمالی دادن به غرب را در دل‌ نمود بتواند از طریق اوکراین شیر لوله‌های گاز را ببندد و غرب و بویژه متحدین آمریکا را به زانو درآورد!
فراموش نکنیم که تا امروز پوتین از طریق مثلث ایران، سوریه و اوکراین در برابر غرب شاخ و شانه‌ می‌کشید، اما امروز میبینیم که چگونه اوکراین از دست روسیه و بویژه شخص پوتین خارج میگردد و چه بسا با پایان این ماجرا‌ دوران سیاسی ولادمیر پوتین هم به پایان برسد!
اما بازگردیم به یانوکوویچ که چگونه میتوانست در این شطرنج سیاسی میان غرب و روسیه بهترین فضا را برای کشور و موقعیت دولت و حتی شخص خود بوجود آورد، 
میدانیم که اوکراین امروز تقریبا ورشکسته است و از لحاظ مالی سخت محتاج کمک میباشد و به همین خاطر هم پوتین و دولتش پیشنهاد دادن وام به دولت یانوکوویچ را تقدیم وی نمود و در مقابل از یانوکوویچ خواست که بیشتر به طرف روسیه بچرخد و از ورود به اتحادیه‌ی اروپا صرف نظر نماید، 
غرب اما شاهد این ماجرا‌ و به ویژه اتحادیه اروپا در صدد کمک به دولت یانوکوویچ با وی در تماس بود! 
یانوکوویچ اما میتوانست با گفتگوی پشت پرده به پوتین جاه طلب بفهماند که این وام میبایست بلا عوض باشد تا او بهتر بتواند مردم خود را در این چرخش سیاسی همراه سازد! پوتین به خاطر جاه طلبی خود و ضربه زدن به اروپا و غرب حتما این درخواست را میپذیرفت، و حالا یانوکوویچ با داشتن این برگ برنده به سراغ اتحادیه اروپا میرفت و این موضوع را با آنان در میان میگذاشت و از آنان امتیاز بیشتری را طلب میکرد، 
اتحادیه اروپا برای همراه ساختن اوکراین سعی‌ در بدست آوردن دل‌ یانوکوویچ و دولت او مینمود و آنگاه بود که می‌بایست یانوکوویچ در یک سخنرانی‌ از مردم خود میخواست تا با رفراندوم یکی‌ از این دو گزینه را انتخاب کرده و راه دولت را مشخص نماید! 
اما افسوس که این دولتمردان گویا صبح به صبح یک پرس مغز خر میل مینمایند! 
با پوزش از شخصیت والای خر که در حقیقت این فقط یک اصطلاح است! 
به خاطر دارم زمانی‌ که در شورای شهرمان در جنوب آلمان عضو بودم به شهردار وقت که کمتر از این یانوکوویچ نبود گفتم: من کم کم باور می‌کنم که تمام سیاستمداران جهان از یک پدر و یک مادر زاده میشوند! فقط زبانشان با هم فرق دارد و دیگر هیچ!
امروز یکی‌ از اضلاع مثلث اهریمنی روسیه یعنی‌ ایران، سوریه و اوکراین در حال خارج شدن از دست پوتین است! و این بهترین زمان ممکن برای ملت ماست! 
چرا که غرب در یک موقعیت حمله برای دفاع از منافع خود قرار دارد و دیگر ملاحظات روسیه را نمینماید، 
و این زمان ملت ما میتواند با آمدن به خیابان و دست به اعتراض زدن به هر دلیل، گرانی، خفقان، بیکاری، اعدامهای بی‌ شمار، آزادی زندانیان سیاسی و صدها دلیل دیگر که دولت جمهوری اسلامی ایران در طول این سی‌ و پنج سال ملت را از داشتن آنها محروم کرده است، نخستین قدم را برداشته و غرب را در موقعیت حمایت از حرکت آزادی خواهی‌ خود قرار دهد!
و به همین منظور هم سران جمهوری اسلامی به وحشت افتاده و با طرفند ظهور امام زمان نزدیک است سعی‌ در بسیج کردن جوانان خام و مردم اسیر موهومات نمایند تا این بحران را نیز از سر بگذرانند!
فضای آزادی خود به خود بوجود نمیاید!
باید آن را به وجود آورد!
مجید رحیمی ۴ مارچ ۲۰۱۴ مونیخ  

No comments: