Thursday, November 20, 2014

اعتماد جهان و مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی تا کجاست؟
چند نفر از دست اندرکاران این نظام تبعه‌ی کشور دیگری را دارند؟
کیست نداند؟
در طول این سه دهه که جمهوری اسلامی به صورت آشکارا یا مخفی‌ که در پی‌ دستیابی به سلاح اتمی‌ یا آنگونه که خود مدعی است " سلاح صلح آمیز اتمی‌"! میلیاردها دلار از جیب ملت ایران اما بدون اجازه و بدون موافقت این ملت به چاله‌ی بی‌ سر و ته این بازی خطرناک و ماجراجوییهای احمقانه نریخته است؟
و کیست نداند؟ 
که جهان و بویژه کشورهای تولید کننده‌ی این تکنولوژی مانند کشورهای اروپایی و حتی آمریکا، حال روسیه، چین، اوکراین و کرهٔ‌ی شمالی به کنار! در سالهای نخست به صورت کجدار و مریض بنجل‌های خود را به قیمت گزاف و به صورت قاچاق به همین نظام نمیفروختند؟! و سران این نظام هم به خیال آنکه جهان بیخبر از راهی‌ که او میرود مورچه‌وار از این سو و آنسو آت و آشغالهای آنها را نمیخرید و به خیال خود با پیچ و مهره کردن آن تکنولوژی بنجل، خانه‌ای محکم که عمر و بقای نظام را تضمین نماید نمیساخت!؟

و امروز بعد از بیست یا حتی سی‌ سال که جهان تمامی‌ آشغال‌های خود را به این نظام فروخته است و اکنون دیگر هیچ آشغالی برای فروش ندارد و اگر باز بخواهد چون گذشته وسایل به این نظام بفروشد مجبور است وسایل تکنولوژی جدید را بفروشد که آن هم بسیار خطرناک است، دست به تحریم نظامی زده است که خود باعث تولد و بقای آن است!... به راستی‌ چرا؟
و اما امروز! جهانی‌ که خود در بوجود آمدن این نظام بیشترین تلاش را کرده، بی‌ اعتمادی خود به این نظام را با صدای بلند اعلان میدارد! جهانی‌ که در طول این سی‌ و‌پنج سال بیشترین استفاده را از این نظام برده است!!

و سؤال اینجاست که وقتی‌ جهانی‌ که خود مادر این نظام است به فرزند خود بی‌ اعتماد باشد، چگونه ملت ایران که بزرگترین قربانی جهان و این نظام است باید به آن اعتماد داشته باشد؟
ملتی که در طول این سی‌ وپنج سال نه تنها شاهد به یغما رفتن سرمایه و داراییهای خود توسط همین نظام و سران آن بوده که به چشم خود دیده است چگونه فرزندش را در خیابان به قتل میرسانند و یا به سیاهچال میبرندش و صبح جنازه‌اش را تحویل میدهند و یا حتی در بسیاری موارد اصلا حتی آن جنازه را هم تحویل نمیدهند!!
واقعا معنی‌ و مفهوم اعتماد یعنی‌ چه؟
و چه زمانی‌ میتوان به شخص یا گروه، دسته یا دولت و نظامی اعتماد کرد؟
امروز نه تنها ملت ایران یا دولتهای جهان که افراد این نظام هم به خود این نظام هیچ اعتمادی ندارند!! چرا که اگر داشتند دیگر لازم نبود تبعیت کشور دیگری را داشته باشند!! 
با یک نگاه سطحی خواهید دید که چند نفر از دست اندرکاران این نظام تبعه‌ی کشور دیگری را ندارند؟؟
مجید رحیمی ۲۰ نوامبر ۲۰۱۴ مونیخ
https://www.facebook.com/…/Digeh-Che-Khabar…/883263155019483

No comments: